24 juni
Van der Valk Hotel
Ridderkerk

programma

12.30
Ontvangst / Registratie
13.00
Opening
13.15
Fondsen subsessie
14.15
Pauze / Netwerken
14.30
Workshop Ronde 1
15.45
Pauze / Netwerken
16.00
Workshop Ronde 2
17.15
Keynote Speaker Robin van Galen Hij trainde drie jaar intensief met de Nederlandse waterpolodames. Het maken van keuzes, omgaan met tegenslagen, doorzettingsvermogen en ambitie zette het proces in gang dat leidde naar Olympisch Goud! Robin vertelt over zijn rol als coach, inspirator en lotgenoot. Na zes jaar als bondscoach van de Nederlandse waterpolomannen te hebben gefungeerd, is Robin nu commercieel directeur van de KNZB. Robin presenteert met flair, humor en passie over het coachen van een team. Aspecten als het selecteren en vormen van een team, leiding geven, samenwerken en ambitie komen aan bod. Met name zijn toegepaste theorie over MBTI, over de verschillen in karakters en type mensen spreekt veel mensen aan.
18.15 - 19.30
Borrel / Buffet

workshops

Keuze uit een gevarieerd aanbod aan workshops
Een gevarieerd aanbod aan workshops met direct toepasbare tips. Lees meer over welke workshops je allemaal kunt volgen en bedenk aan welke 2 jij wilt deelnemen. Jouw keuze kun je aangeven in het online aanmeldformulier. Bedenk ook wat je reservekeuze is als een workshop vol zit.

A
Inzicht in Talent In deze workshop krijg je als praktijkbegeleider inzicht in het talent van je leerlingen. Uitgangspunt is dat ieder mens, dus ook iedere leerling, talenten heeft en dat mensen zich het best ontwikkelen als ze werk doen dat in lijn ligt met hun talenten, capaciteiten en competentie. We leren je in deze workshop hoe drijfveren, talenten, gedrag en competenties met elkaar samenhangen. En hoe jij kunt onderzoeken welke talenten jouw leerlingen hebben, wat jij als praktijkbegeleider kunt doen om haar/hem meer in haar/zijn kracht te zetten en effectiever te begeleiden.
B
Motiveren = verbinden + uitdagen + bekrachtigen Jongeren zijn volop in ontwikkeling. Ze hebben behoefte aan autonomie én verbondenheid. En de ervaring en het vertrouwen dat ze dingen kunnen: competentie. Ze zijn zoekende, maar niet altijd gemotiveerd. En soms is hun gedrag lastig voor de omgeving. Jongeren overtuigen en alsmaar confronteren werkt dan niet of zelfs averechts. We gaan in deze workshop aan de slag met enkele principes en technieken om jongeren te motiveren en hun vaardigheden te vergroten. Hoe motiveer je jongeren en hoe stimuleer je hun vaardigheden zodat ze zelf werken aan haalbare doelen voor hun toekomst?
C
Methodisch begeleiden Hoe moet je adequaat observeren en luisteren om een leerling duidelijk te maken wat je van hem / haar verwacht? Hoe geef je feedback, bespreek je het gedrag en wat heeft de leerling van jou nodig? Hoe leerde jij zelf vroeger en sluit jouw stijl van begeleiden aan bij wat de leerling nodig heeft? In de workshop ‘methodisch begeleiden’ nemen we dit onder de loep en bespreken we tips hoe het misschien anders kan om een groter effect te krijgen. De workshop biedt ook ruimte voor een actieve inbreng en gaan we met elkaar aan de slag.
D
Masterplan MEI Zuid-Holland In het Masterplan MEI (metaal, elektro- en installatietechniek) Zuid-Holland werken vier ROC’s, vier brancheorganisaties en honderd bedrijven nauw samen om mbo-leerlingen via aantrekkelijke leerloopbanen te laten instromen in de metaal en de technische installatiebranche. Het masterplan richt zich op zo’n 5.000 leerlingen in meer dan dertig mbo-opleidingen. In deze subsessie vertellen wij hoe u als praktijkopleider de formulieren van het Masterplan gebruikt bij de gesprekken met uw leerling.
E
Een collega (of leerling) met een verhoogde prikkelverwerking? Deze workshop helpt effectiever samen te werken met een collega (of leerling) die een stoornis heeft bij de prikkelverwerking zoals bijvoorbeeld ADHD, of een stoornis in het autistische spectrum. We laten u kennis maken met een stukje psycho-educatie: wat kan de invloed van een stoornis in de prikkelverwerking zijn op persoonlijk functioneren? Daarnaast maken we een vertaling naar de praktijk: hoe kun je als collega (of praktijkbegeleider) ondersteunend zijn in het leerproces van deze collega (of leerling)? Waar loop je tegenaan en welke mogelijkheden zijn er om de communicatie soepeler te laten verlopen?

aanmelden

Ja, ik doe mee!
Ga naar het online inschrijfformulier.

Privacy Statement

aanmelden

Locatie

Krommeweg 1
2988 CB
Ridderkerk
plan route